niedziela, 31 sierpnia 2014

Zabawa programem ?

Siemka ! Teraz chciałbym wam zaprezentować co można osiągnąć dzięki programom do obróbki zdjęć :) Ja osobiście używam ViewNX 2 ,ale wy możecie się również zaopatrzyć w jakiegoś PhotoShop-a :D No więc większość z was wie, że nie wszystkie zdjęcia wychodzą tak jakbyście chcieli :] Ale programem zaawansowanym jak i mniej zaawansowanym ( mowa o ViewNX 2) możecie wszystko zmienić możecie skadrować, wyostrzyć, zmienić kolor, zredukować cienie, rozjaśnić, zmienić kontrast, a w przypadku PhotoShop-a możecie nawet wyciąć osobę ze zdjęcia a na jej miejscu dalej będzie naturalne otoczenie ( w przypadku makro raczej nie działa ).
Teraz pokażę wam jak działa skadrowanie. Oczywiście nie zawsze się da skadrować gdyż zdjęcie musi być  prawie idealnie ostre, a mocne wyostrzanie programem nie daje żadnego efektu gdyż niestety na zdjęciu pojawia się mocne ziarno ;) Oto zdjęcie przed skadrowaniem:
 Widzicie, że nawet fajne wyszło, ale to nie to samo co po skadrowaniu :)
To jest to samo zdjęcie,  lecz chyba każdy z was widzi różnice :)
Tylko jak mówiłem zdjęcie musi być idealnie ostre, w przypadku tego nawet nie musiałem wyostrzać :]
=================================
Teraz pokażę wam jak działa redukcja cieni.
Przed redukcją:
Jak widzicie lampa pierścieniowa robi czarne tło z takimi ustawieniami, z którymi ja robiłem zdjęcia.
 A teraz nawet można bez problemów dostrzec co było za roślinką :]

=============================
To na razie tyle :) W najbliższym czasie przedstawię wam w osobnych postach mojego asystenta pająka i roślinkę z opisami :] A za tydzień w weekend postaram się zrobić drugą część poradnika o obróbce zdjęć :) Siemanko !!! Jutro szkoła ! :[

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz