środa, 6 maja 2015

Nowy obiektyw + Ogród na szóstym piętrze..

No to jazda, z pierwszym tematycznym postem :) Dzisiaj przyszedł kurier z paczką..a w paczce nowy obiektyw :) Jest to HELIOS 44M -4 2/58 jest to obiektyw z 87 roku, więc dość stary. Od firmy Zenith, która stworzyła kawał dobrego manualnego szkła :)
Oto kwiatki zrobione nim ( pierwsze moje próby z nim ):
 Stary obiektyw, a jakie ostre zdjęcie....
 Mistrzowsko <3 Kontraścik :)
 Jedno z pierwszych zdjęć... Manualnie ostrzone, w zasadzie wszystko manualnie ustawione :) WoW



==========================================
Mam nadzieję, że się podobało :) Jeśli chcecie oceńcie moje prace w komentarzach :)
Cześć !

11 komentarzy:

  1. Fajne ujęcia! Ostatnie zdjęcie najbardziej mi się podoba :)
    Mam nadzieję, że kiedyś też zdobędę obiektyw makro! Pozdrawiam :]

    http://pisanieswiatlem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten obiektyw akurat nie jest przeznaczony do makro :) Ale można ładnie ująć drobne kwiatki i robaczki, tylko że z tym obiektywem jest ciężko, aparat nic nie zrobi za ciebie(wszystko musisz zrobić sama, ostrość itd.) Do makro mam obiektyw 105mm Nikkor 2.8 tylko, że to już jest troszkę droższa zabawa..
      Ale można jeszcze kupić zawsze obiektyw Nikkor 60mm za 2,000 zł (używany pewnie da się wycisnąć za 1,500-1,000). Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Heliosa można spokojnie użyć do makro, jak większości obiektywów. Trzeba tylko użyć pierścieni pośrednich. Efekt może nie jest niesamowity, ale jest wystarczający na początek. Ja używam Heliosa w Zenicie ET, ale planuję kupić przejściówkę, żeby móc go podpiąć pod cyfrówkę.

      Ciekawy blog, pozdrawiam.
      Paweł Nytra

      Usuń
    3. Ja mam heliosa m44-4 z bagnetem od nikona :3 Nie muszę kupować przejściówek. A taki Helios z pośrednimi chyba daje słaby efekt, ponieważ już bez nich trzeba umieć ostrzyć ;)....Ale lepiej kupić coś przeznaczonego do Makrofotografii np. Nikkor 105mm,albo 60mm,albo 44mm :) A ogólnie mam go dla tego, iż daję magiczny efekt bokehu na zdjęciach :)

      Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy blog, fajne zdjęcia :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ... Helios z pierścieniami pośrednimi daje radę :) ... efekty są bardzo ciekawe :) ... na pewno nie ostre jak by niektórzy tego oczekiwali , ale to ich cały urok :) ... polecam ich zakup :) ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne fotografie. Projektowanie ogrodów to moja wielka pasja a dzięki takim zdjęciom dostaję nowe dawki inspiracji.

    OdpowiedzUsuń